Bleach 3: Elragad a sötétség - Szólítalak



Nah, végre elszántam magam egy rövid értékelésre. Figyelem, a következőkben a spoiler előfordulhat, nem (csak) ajánlom a filmet, hanem véleményem mondom el, felelősséget az okozott mentálhigiénés problémákért nem vállalok. Köszönöm.
A harmadik filmet nagy izgalommal vártam, mióta csak beharangozták, agyaltam rajta, hogy mit takarhat ez a sejtelmes cím. /Hozzáteszem, címekből pedig igen topon vannak a készítők, a második movie címe, "A gyémántpor-lázadás" még a film megnézése után is okozott fejtörést."/ Amit kigondoltam, nagyjából meg is valósult. /Igen, most következik a rövid tartalom, ha meg akarod nézni később, ugorj egyet./ Szóóóóval; az egész film tulajdonképpen két árváról szól, akiket Kuchiki Rukia még Rukongaiban fogadott magához. A tesvérek (fiú-lány) olyannyira elhagyatottak voltak, hogy még saját nevük se volt - Rukia pedig megígérte nekik, hogy elnevezi őket. Maga a film a drága Mayurival indít (óhogygebednemeg XD), aki kísérletezik valamit, mire megjelenik ez a két gyerek - óriás felfordulás támad, amit még Mayuri is tetéz a saját bankaiával; fehér, hollow-szerű kígyók támadják le Seireiteit és a shinigamikat és árasztják el özönvízszerűen az utcákat, ha megdermednek. Ebben a fejetlenségben törlik Rukia "létezését"...  Kon dühödten lóbál Ichigo szobájában egy levelet, amit Nee-san hagyott hátra, és amit nem tud elolvasni. Narancshajú hősünk szokás szerint a sarokbavágja a perverz plüssoroszlánt (így leírva, "laikus" szemmel nézve ez mekkora hülyeség XD); majd bejelenti, hogy nem tudja kiről beszél! Álmából ébredve azonban visszajönnek a Rukiával kapcsolatos emlékei - irány Urahara, aki most rögtön küldje át Seireiteibe, mert baj van. És még nem is tudja mekkora - ugyanis azzal, hogy Rukiát "törölték a névsorból" /senki nem emlékszik rá/, őt magát is elfelejtették, mert Rukia kapcsán lett shinigami! Újra felharsannak a régen hallott "ryoka" - riasztások (behatoló!); és már megint mindenki őt keresi. S mikor végre megtalálja Rukiát, a lány sem emlékszik rá...
Nem írom végig, tessék megnézni. :3
Nya, észrevételeim a következők: nem igazán volt film-fílingje. Ez lükén hangzik, de valahogy egy hatásosabb opening (azon kívül, hogy kiírjuk a címet) lehet, hogy jobban meghozta volna azt a hangulatot, ami olyan moziszerűvé teszi az egészet. Elkezdődött és puff, vége lett. Kissé összecsapott lett a grafika, és sajna sztoribeli hibák is vannak (Urahara újra a kapitányi ruhában feszít, miközben át sem lépheti a Senkai kaput.) A vége- harc ütősre sikerült, Rukia átalakulása nagyon tetszett; magát a lezárást pedig kicsit valóban megkönnyeztem, hiába sikerült kissé hatásvadászra. De azt hiszem, ajánlhatom fannak és nem fannak egyaránt, ha egy könnyed délutánt és végre egy kis Kont akar. :D
Hitsugaya hozta a formáját (ahogy ezt Ichigo meg is jegyzi :D), a mélyzöld szemek villámlottak - ó, és végre láthatunk egy szösszenetnyi Toushiro-Ichigo összecsapást - óriási megelégedésemre Hitsugaya nyert (volna, ha Renji nem menti meg Ichigót - a mocsok, késhetett volna egy fél percet XD). Apropó: a film háromnegyede táján kezdtem betojni, hogy affene, elfeledkeztek Rangiku-samáról, és ezért hűűű, de le fogom húzni a filmet... Aztán mázlijuk volt szerencsére csak megjelent az utolsó nagy ütközetben, imádott kapitányunk oldalán suhanva, s Hitsugaya shikaia után ő is akcióba lendül; de azt a pillanatot, amikor "szabadjára engedi" Hainekot, engem szerintem simán kamerázni kellett volna, úgy kiakadtam -   Rangiku-sama Hainekot ősidők óta úgy hívja elő, hogy gyengén jobb oldala felé húzva a markolatot, bal kezét a keresztvas fölé tartva, enyhén előre dőlve kiált. NA, most ahhoz képest, ahogy a derekán viselt hüvelyből kirántja a katanát, egy laza, igencsak Sailor Moont idéző mozdulattal a feje fölé emelte, s az őt körülvevő széltengerben (mely persze csábosan felkapja haját és sálját) kiáltja: "Unare, Haineko!" /Morogj, Hamumacska!/ Ez egy olyan iszonyatos apróság, de én annyira kiakadtam tőle... 'tom, nem vagyok normális, kb. négyszer visszanéztem azt a részt, mert annyira nem akartam elhinni. És mégis igaz. /"Moon Healing Escalation!!!"/ XD
Summázva a második film megtartotta vezető pozícióját a toplistámon, másoknak lehet persze, hogy ez jobban fog tetszeni; egyszer azért nagyon is megnézhető darab. Köszönöm részvételed, mára zár a bazár, további kellemes napot, mihamarabbi visszatérésed!

↑ Na, azért.... XD

1 megjegyzés:

Atomnyul írta...

Jól hangzik. :) Majd megnézem... először a sorozattal kéne utolérnem magam. :)