Egy királynő dolga... - avagy Látásmód kérdése



Kőművesek mindenfelé. Az egyetemről jövök, tiszta ruhában, félig megszeppenve, félig szinte undorodva az orrom megcsapó habarcs-szagtól és erőteljes izzadságtól. Beszaladok a szobámba, leteszem a táskám és átöltözök...

A por szinte patakzik és ömlik a romokon. Nézem a kőműveseket, ahogy nevetve, egymást piszkálva szedik össze a sittet. Nem kigyúrt, húsz éves, helyes macsók - baromira nem. Nem is ez a dolguk. Ne féljenek attól, hogy összepiszkítják a kezük, olyanra vakolják a falat, amilyenre szeretnénk és haladjanak a melóval. Aztán részemről lehet akármilyen nyúzott, cigánybarnára sült képük.
-Hé, kislány!
Morogva fordulok meg. Egy kopott farmer, Apa egyik kisebb fekete pólója, ami így is bő rám - szinte tunikaszerűen megkötve rajta a szerszámosöv. Mintha porban fürödtem volna - kezemben a rezgőfűrészt tartom, lambériázásból jöttem.
-Tessék!
-Csakhogy a talicskát használhatnánk-e, vályogot vinnék hátra.
Bólintottam és mentem tovább. Hátul az ablakot építették - ahogy arrébb sodortam a takarófóliát és beléptem, rámszegeződtek a tekintetek.
-Hanyas lesz az ablak? Azt néztük a papírokon...
-90x139-es.
-Nem lesz az túl nagy ekkora falba... ?
-Nagyratörőek vagyunk. - mosolyogtam. Szobámba beérve sóhajtottam bosszúsan egyet. A letakart ágy, összetolt bútorok - elgondolkodva öntöttem egy gumiedénykébe gipszet. Könnyed mosollyal kinézve az ablakon azon elmélkedtem, hogy valahol nyomot hagyok.


A vér szinte patakzik és ömlik a romokon. Nézem a katonáimat, ahogy röhögve, egymást baszogatva szedik össze a zsákmányt. Nem kigyúrt, húsz éves, helyes macsók - baromira nem. Nem is ez a dolguk. Ne féljenek attól, hogy összepiszkítják a kezük, úgy forgassák a kardot, ahogy akarom és ne tétovázzanak. Aztán részemről lehet akármilyen nyúzott, cigánybarnára sült képük.
-Hé, asszonyom!
Mordulva  fordulok meg. Egy kopott bőrnadrág, egy fekete női vért, amit hátul fűzővel szorítottam magamra - szinte tunikaszerűen megkötve a palástom a széles övvel. Mintha vérben fürödtem volna - kezemben a kétélű kardomat tartom, egy halálsikollyal teli házból jöttem ki.
-Ki vele!
-Csakhogy a lovakat elvihetnénk-e az összeset, a szekerekhez...
Bólintottam és mentem tovább. Hátul már a sátraikat építették - ahogy arrébb sodortam a sátorlapot és beléptem, rámszegeződtek a tekintetek.
-Hol támadunk holnap, főnök? Azt néztük azokon az ócska térképeken...
-Ithaka.
-Nem lesz az túl nagy falat... ?
-Nagyratörőek vagyunk. - vicsorogtam. Sátramba beérve sóhajtottam bosszúsan egyet. A vörös bársonnyal letakart ágy, összerabolt bútorok - elgondolkodva öntöttem egy kupába vörösbort. Gyilkos mosollyal bámulva a tűzbe azon elmélkedtem, hogy valahol nyomot hagyok.

1 megjegyzés:

Atomnyul írta...

Szeretem ezt a stílust (tervezek ilyen írásokat magam is). Az emberek nem változnak, csak a korok. :)

(Szóval ezért kellett neked a főváros! XD)